Cuma, Temmuz 29, 2005

Starbucks 100 milyon dolarlık reklamı nasıl bedava yapıyor?

Elinde Starbucks bardaklarıyla görüntülenen ünlülerin Starbuck's için tahmini değeri100 milyon dolarmış. haberin devamı burada

Filativa'dan Kişilikli Ayakkabılar

Bu yazıyı Can'ın "ikea'dan kişilikli mobilyalar" yazısının üzerine yazıyorum. O yüzden yazının başlığı da "Filativa'dan kişilikli ayakkabılar" olsun. Filativa, Fila'nın konsept markası. Internet sitesinde ayakkabı modellerini incelediğiniz zaman "designer's blog" bölümüyle karşılaşşırsınız. Burada ayakkabıyı tasarlayan tasarımcı, ayakkabı hakkında düşüncelerini, nelerden ilham aldığını ve kendi gözünden trendleri paylaşıyor. Hikaye oluşturmak için eşsiz yöntem.

Levi's® Antidote

Levis Avrupa'da yeni bir uygulamaya başlıyor. Antidote... Gençlerin gençlerle birlikte oluşturduğu platform.
Levi's® Antidote Avrupalı gençlerin yaşamlarını ve düşüncelerini paylaşabileceği bir ortam. Fotoğraflarınızı, hikayelerinizi, kısa filmlerinizi, sesinizi diğer insanlarla paylaşabilirsiniz. Buradaki oluşacak içerikle de Levis, Avrupadaki tüm mağazalarında dağıtılacak bir dergi hazırlıyor.
Levis markasını pazarla paylaşıyor. O'nun pazara ait olduğunu anlamış ve insanların markayı şekillendirmesine izin veriyor. Böylece Levis'ın en etkin müşterileri markanın mesajını daha geniş kitlelere ulaştırıyor.

Perşembe, Temmuz 28, 2005

Yerel Davran: Misvak özlü Colgate

ABD’li Colgate, misvak özlü diş macununu dünyada ilk kez Ar-Ge çalışmasına öncülük eden Türkiye’de piyasaya sundu. Ürünü piyasaya sunmadan önce derin araştırmalar yapmışlar. Araştırma sonucunda, Türkiye’de misvak bilinirliğinin yüzde 48, misvakın nesilden nesile aktarılan bir ağız bakım sırrı olduğuna inananların ise yüzde 41 oranında yaygın olduğu ortaya çıktı. Araştırmayla ayrıca, tüketicilerin yüzde 85’inin misvak özlü diş macununun doğal içerikli olduğuna, yüzde 83’ünün dişleri güçlendireceğine, yüzde 81’inin dişleri bembeyaz yapacağına, yüzde 76’sının ise dişleri ekstra temizleyeceğine inandığı belirlenmiş (HaberTurk)
Global düşünüp yerel davranmaya başyapıt olabilecek bir uygulama.

Salı, Temmuz 26, 2005

Çok şey mi istiyorum?

Cocacola şişesiyle, imajıyla, yazı biçimiyle o kadar güçlü ki, insanlar kırık bir Cocacola şişesi görünce bile onun CocaCola olduğunu anlayabiliyormuş. Aynı şey Google için de geçerli. Google'ın kendine has bir yazı biçimi var. Yazan kelime ne olursa olsun, onun Google'a ait olduğunu anlayabiliyorsunuz.
Markaları yönlendiren artık pazarlama müdürleri değil. Bizleriz. O halde neden insanların markayla oynamalarına ve kişiselleştirmelerine izin vermeyelim...
CocaCola, bazı sanatçılara özel şişe tasarlattığını biliyoruz. Neden ben kendi cocaCola şişemi tasarlayamayayım? Ve neden Google açılış sayfamda kendi istediğim şekilde değiştiremeyeyim?

Pazartesi, Temmuz 25, 2005

Rekabetüstü Tasarım :)

Bugün çok hoşuma giden rekabetüstü bir tasarımı paylaşmak istiyorum: Teneke kutusunda çiçek :) Link burada: Uncommongoods

Pazar, Temmuz 17, 2005

Amazon'dan Unutulmaz Deneyim

10. yılını kutlayan şirketlerin, müşterilerin ABC kartıyla yaptığı alışverişlerinde %10 indirim sağladığına alışkınız. Heyecen yok, cezbedicilik yok, konuşulma yok... Amazon 10. yılını kutlarken müşterilerine şaşırtıcı bir deneyim yaşatıyor. Şanslı müşteriler Amazon.Com siparişlerini ünlü aktörler/müzisyenler/sporculardan teslim aldılar. Hem şanslı müşteriler için hem de bizim gibi ziyaretçiler için heyecanlı, cazip ve konuşulmaya değer

Cuma, Temmuz 08, 2005

Celebrity Made

Dün travel+leisure dergisinden kaptığım yeni bir trendi paylaşmak istiyorum. Bu trendi trendwatching ile de paylaştım. Umuyorum ilerki aylarda daha geniş bir şekilde yayılır Celebrity-Made Ünlülerin tasarladığı yada onlara özel çizgilerin bulunduğu ürünler yaratmak veya içerik oluşturmak. Ünlülerin kişisel eşyaları müzayedelerde nasıl milyonlar ettiğini biliyoruz. Ve bu özel eşyalar artık milyonlarca kişiye ulaşabilir. Genelde kozmetik sektöründe gördüğümüz ünlülerin adlarını taşıyan parfümler farklı sektörlerde farklı şekillerde uygulanmayı bekliyor. işte örnekler 1. http://www.apple.com/ipod/u2/
iPod U2 edition özel kırmızı siyah tasarımlı ve u2 imzalı ipodlar. içinde u2 şarkılarıyla geliyor. 2. http://h41145.www4.hp.com/uk/en/phoneprinting/celeblib/default.htm Hp mobile moments Kate Moss, Franz Ferdinand gibi starların mobile telefonla çektiği ve HP printer ile bastığı resim sergisi 3. http://www.onyxhotel.com/onxbrit/index.html Boton'daki Onyx Hotel içindeki Briitney Spears odasıkızının annesi, kızının Lousiana'daki çocukluk odası gibi dizayn etmiş. 4. http://www.hoteltriton.com/html/Suites.html Hotel tirton'da Calos santana ve anthony kiedis tarafından dekore edilmiş odalar var. sanatçılar turne ekipmanlarını kullanarak yaptıkları odalar var 5. http://direct.motorola.com/hellomoto/sharapova/uk/Center_court.asp Sharapova'nın motorola için oluşturduğu yada Motorola'nın sharapova için hazırladığı içerik. Sharapova'nın bloguda var.

Paylaşılabilir Araçlar

Jason Fried'dan harika paylaşılabilir araçlar ta-da-list : yapılması gerek işleri sıralayabileceeğiniz basit ve paylaşılabilir bir araç basecamp : paylaşılabilir proje yönetimi aracı Markanızın değeri kalitesiyle veya özellikleriyle ön plana çıkmış olabilir. Ve şimdiki değer yaratma alanı paylaşabilirlik (via karl)

Düşündürücü Araştıma: Müşterinin Yarattığı İçerik

MarketingVox'un haberine göre Jupiter Research’ün araştırmasına göre arama motorlarında markalar arandığında. İlk 10 sonuçtan ortalama 3’ü müşterilerin yarattığı içerikten oluştuğunu ortaya çıkarmış. Bir de siz test edin. Gelecekte ne olacağını siz tahmin edin.

Perşembe, Temmuz 07, 2005

Paylaşım Örneği: Upcoming.org

Paylaşım ve geleceğin pazarlaması için çok güzel bir site: upcoming.org Nokia'da bu sitenin mobil versiyonunu yapmak üzere.

Kısayol Yaratmak

Şimdi kullanmakta olduğumuz yazılımlardaki kısayolları kendi işimiz için düşünebilir miyiz? Mesela şimdi kullanmakta olduğum internet explorer sık kullanlar menusune sık kullandığım siteleri kaydettim, açılış sayfamı google.com yaptım, klavye kısayollarını kullanıyorum ve üstteki menüyü kendime göre kişiselleştirdim. Tüm bu kısayollar benim firefox’a geçmemi engelliyor. Kendi ürünlerimiz içinde böyle kısayollar yaratabilir miyiz? Ben Turkcell’in otomatik ödemeyi teşvik edici kampanyalar yapmasına bayılıyorum. Muhakkak ki otomatik ödeme vermiş bir müşteri diğerlerine göre kat kat sadık olacaktır. Kullanım geçmişini kaydetmek de bir başka yoldur. Mesela Nike Free’ye bakın. İyi performans göstermeniz için ayakkabının size alışması lazım. Sık sık giymeniz lazım. Tam ayakkabı size alışmışken de başka bir ayakkabıya geçemezsiniz herhalde. Sigortacılar başka bir örnekdir. AXA sigorta döneminiz içindeki risk durumunuza göre müşterilerini gruplamakta ve kişiselleştirilmiş teklif dunmaktadır. Siz axa müşterisiyseniz zaman içinde birbirinizi tanırsınız ve daha uygun sigorta teklifleri alırsınız. NOT: internet explorer'a daha sadık olabilmem için kendi bilgisayarımdaki kısayolları başka bilgisayarlara aktarabilmeliyim. Çünkü sık sık başka bilgisayarlar kullanıyorum.

Cuma, Temmuz 01, 2005

Müşterinin Sesi: Diyalog

"Ben ailemle, arkadaşlarımla, belki de forum odalarında hiç tanımadığım kişilerin görüşlerine güveniyorum. Seninle kurulmuş bir ilişkim olmadan ne senin ne de diğerlerinin pazarlama mesajlarına güvenmiyorum. Çoğu zaman onları farketmiyorum bile. Eğer bana bir şeyler pazarlayacaksan söyleyeceklerin içinde bulunduğum durumla (neredeyim, ne yapıyorum ve ne istiyorum) ilişkili olsun. Dahası, ben senin müşterinken ben senin hakkında arkadaşlarıma behsetmem için değecek bir şeyler yap. Böyle şeyler yaptığımda beni hatırla ve ödüllendir. Ürününü yada servisine kullanmaktan öte eğer ben ilişkimize zaman harcıyacaksam, bunu yapmamı takdir et. Son olarak eğer senin müşterin olacaksam a) şirketindeki herkes b) iş ortakların beni bilsin ve bana aynı şekilde davransın." (theOMCgroup)

Müşterinin Sesi: Seçim

Müşterinin Sesi:
“Kendi tercihlerimi –çoğu zaman- kendim yapabilirim. İhtiyacım olmayan mesajlarlarla beni mesaj bombalamanına tutma. Daha çok benim daha iyi karar vermem için bana destek ol. Ne zaman, nasıl iletişim kuracağımızı ben belirleyeyim. Aynı şekilde daha kısa zamanda kişiselleştirilmiş tercihler yapabilmem için bana yardım et. Herşeyi daha kolay ve anlaşılır yap. Belirsizliğimi azalt. Açıkcası, bana birşeyler satmaya çalışan biri yerine benim ortağım gibi davran. Son olarak bana karşı, daha şeffaf ve açık ol. Bana kar marjlarını yada komisyon oranlarını gözönünde bulundurarak öneriler getirme.” (theOMCgroup)